با برگزیدگان کتابخوانی جشنواره ملی مهدویت
ایسنا/قم سه نفر از برگزیدگان بخش کتابخوانی جشنواره ملی مهدویت، از چگونگی حضور خود در این جشنواره گفتند.
سعید حسینیفر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی جشنواره مهدویت گفت: سید سعید حسینیفر، ۳۸ ساله و کارمند اداره صنعت معدن با تحصیلات کارشناسی ارشد هستم. علاقهی زیادی به مباحث مهدویت دارم و به همین دلیل در این مسابقه شرکت کردم. این مسابقات باعث آشنایی بیشتر مردم با مهدویت و در نتیجه زمینه سازی ظهور میشود.
وی تصریح کرد: تبلیغات مهدوی باید به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم باشد. جشنواره مهدویت اتفاق بسیار خوبی در حوزه فرهنگ مهدویت بود ولی باید در هر نوبت ارتقا پیدا کند و بهتر از گذشته باشد.
وی ادامه داد: هنرمندان حوزه مهدویت باید از لحاظ عقیده، ظاهری و باطنی مومن باشند. البته افراد دیگر هم میتوانند وارد حیطه مهدویت شوند. ولی اگر زندگی فرد هم سو با مهدویت باشد بهتر میتواند به خلق آثار در این زمینه بپردازد. این مسابقات تاثیرات زیادی دارد به هر صورت و در هر حوزه که باشد در بخش مهدویت تاثیر میگذارد؛ چه به صورت کتاب، نقاشی، شعر و… در زندگی خودم اثر مطالعه این کتاب را خیلی حس کردهام.
شهناز دانشیان از دیگر برگزیدگان جشنواره گفت: شهناز دانشیان، ساکن تهران هستم و لیسانس مدیریت دارم. به دلیل علاقه زیادم به کتابهای مذهبی در مسابقاتی که در فضای مجازی و سایتها میبینم شرکت میکنم. از زمانی که وقت آزاد بیشتری دارم خودم را به مطالعه کتاب یا سایتهای مذهبی مشغول کردهام. در مسابقات جایزه تشویق است تا افراد وارد این مسیر شوند شوند و این مطالعهها ادامه دار میشوند و به سمت این کتابها و آثار میروند. تولید آثار مهدویت تاثیر زیادی در جامعه میگذارد. آثار هنری بیشتر در ذهن مخاطب حک میشود.
سجاد باغبانی دیگر برگزیده مسابقات کتابخوانی بیان کرد: سجاد باغبانی، متولد ۶۴ و اهل اصفهان هستم، مدرک کارشناسی ارشد دارم و در یک شرکت خصوصی مشغول به کار هستم. کتابهایی که برای آشنایی با امام زمان هست خیلی موثر است. امروزه که آشنایی با معارف مهدوی کم است، گسترش آن از راههای مختلف بسیار خوب است. به خصوص این مسابقات کتابخوانی تاثیر مثبتی روی جامعه میگذارد. هنرمندان باید از طریق هنرشان در این راه کار کنند و حتما باید آشنایی با معارف مهدوی داشته باشند. هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم برای تبلیغ مهدویت مناسب است. روش تبلیغ باید متناسب با مخاطب انتخاب شود. برای مثال نیمه شعبان در اصفهان جشنهای مهدوی و دورههای دعای عهد برگزار میشود که خیلی موثر است و مردم هم خیلی استقبال میکنند.
وی افزود: حمایتهای لازم از فعالیتهای مهدوی نشده است. اگر این فعالیتها به سمت کتابهای صوتی و نرمافزارها بروند موثرتر است. به نظر من نسبت به امامان دیگر کمتر از امام زمان گفته شده است. نکته دیگر این است که مباحث مربوط به دوره ظهور امام زمان و فتنههای آخر زمان مطرح شود. در جامعه آشنایی با فرقههای نوظهور و گمراه کم است. باید این فتنهها توضیح داده شود و راههای مقابله برای مردم گفته شود.
سومین جشنواره ملی مهدویت در حال برگزاری است و علاقه مندان برای حضور این جشنواره و کسب اطلاعات کافی می توانند به آدرس http://mahdaviatfest.ir/ مراجعه کنند.
انتهای پیام