به گزارش دانلود فيلم و به نقل از برخورد دهنده تا آنجا که سریال‌های تلویزیونی با طرفداران شدید، ریک و مورتی بینندگان کاملاً وفاداری را به خود اختصاص داده است که نه تنها هر قسمت را اغلب چندین بار تماشا می‌کنند، بلکه مشتاقانه در اسطوره‌های سریال فرو می‌روند، تخم‌های عید پاک پنهان را فاش می‌کنند و ردیابی می‌کنند. ارجاعات فراوان نمایش به نظر می رسد، جلب رضایت آنها نیز به طور فزاینده ای سخت تر می شود، زیرا از به اشتراک گذاشتن انتقادات خود از هر قسمت با سازندگان سریال ابایی ندارند. از آنجایی که سریال اغلب دیوار چهارم را می شکند، این انتقادات تند از سریال به ناچار راه خود را به طرح سریال وارد کرده است. اگرچه این سریال برای فصل هشتم و یک انیمه اسپین آف آماده می شود، فصل ششم Rick and Morty در Adult Swim شخصیت اصلی خود را ریک دارد که در تلاش برای حفظ وفاداری به کارگردانی سریال است. این بحث متا در طرح چندین قسمت، جایگاهی مرکزی پیدا کرده است، که هدف آن بررسی نقد رایجی است که سازندگان دریافت می‌کنند و اصرار دارند که باید ماجراجویی‌های کلاسیک ریک و مورتی را انجام دهند.

اپیزود نهم، «یک ریک در کینگ مورتور» ممکن است پاسخ آنها به این درخواست باشد، اما مراقب باشید چه آرزویی دارید. آیا این اپیزود، مسلماً بدترین فصل، می‌تواند عمداً به عنوان وسیله‌ای برای ریک برای تنبیه طرفداران پر سر و صدا سریال شوم باشد؟ این اولین بار نیست که او از حیله اسید برای درس دادن استفاده می کند. به جای سرزنش مورتی، که ریک در واقع در این قسمت با مهربانی غیرعادی با او رفتار می کند، به احتمال زیاد، در اینجا، جستجوی تصادفی کهکشانی در واقع درسی عجیب از ریک برای شما، بیننده است.

فصل ششم «ریک و مورتی» حاوی پاسخ‌های متا به انتقادات طرفداران است.

ریک به وضوح حداقل از این احتمال آگاه است که او ستاره یک برنامه تلویزیونی است، اغلب با بیننده صحبت می‌کند، وقفه‌های تبلیغاتی را اعلام می‌کند یا درباره چند فصل طول می‌کشد تا سرانجام سس سچوان خود را دریافت کند. با این حال، فصل 6 ریک و مورتی این را به سطح دیگری می برد، با شکستگی های دیوار چهارم، مطالب خودارجاعی و کانن، که باعث ناراحتی برخی از طرفداران پرهیاهو می شود که چیزی جز ماجراجویی های کلاسیک روزهای ابتدایی سریال نمی خواهند. در قسمت 7، “فول متا جکریک”، این یادداشت توسط نسخه داستانی نویسنده فقید جوزف کمپبل به ریک داده شده است. “وقتی به خانه رسیدی، ریک، چند ماجراجویی کلاسیک انجام بده. مانند فصل 1.” ریک گویی که به جای انیماتورها صحبت می‌کند، پاسخ می‌دهد: «من از این یادداشت بدم می‌آید، اصلاً f*** چه معنایی دارد؟»

در قسمت قبلی، “JuRicksic Mort”، سه دایناسور بین کهکشانی به سرعت بسیاری از عناصر بالقوه متعارف را که به عنوان چالش‌های چند قسمتی برای ریک تنظیم شده بودند، مانند تعمیر شکاف بین‌بعدی یا حل سفر پورتال، حل کردند. و بنابراین، بدون هیچ چیز دیگری، «یک ریک در کینگ مورتور» و اپیزود قبل از آن، «آنالیز پیس»، بیننده را به فرمت کلاسیک فصل اول بازمی‌گرداند.

معنای عمیق‌تر پشت اسید ریک و مورتی

در “Vat of Acid Episode” ریک از شیرین کاری اسید استفاده می کند تا به مورتی بیاموزد او را تضعیف نکند، به ریک اجازه دهد ماجراها را انتخاب کند، از او فناوری پیشرفته ای که مورتی قادر به درک آن نبود، نپرسد، و مطمئناً زیر سوال نبرد. اپیزود با از دست دادن تمام ایمان مورتی به روش‌های ریک شروع می‌شود، بله، مقدار اسید، که ریک موافقت می‌کند دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهد به مورتی بدهد، یک قطعه فناوری که می‌تواند نقطه‌ای در زمان را انتخاب کند و کاربر را به آن مهر زمانی بازنشانی کنید. این مانند یک نشانگر ذخیره بازی در یک بازی ویدیویی است. ریک با آگاهی از اینکه مورتی در نهایت راهی برای تبدیل این موضوع به یک آشفتگی جدی پیدا می‌کند، منتظر لحظه مناسب می‌ماند که به ظاهر همه چیز از دست رفته است و سپس تنها راه نجات مورتی را مجبور می‌کند که ترفند اسیدی باشد که مورتی سریع در مورد آن قضاوت کرد. زودتر در حالی که احتمالاً راه‌حل‌های احتمالی زیادی وجود داشت، در شکل واقعی ریک، او کل خط داستانی را تحریک می‌کند تا مورتی به سادگی بپذیرد و شفاهی تصدیق کند که حق با او بوده است.

با در نظر گرفتن این موضوع، ظاهر خمره ترفند اسید به احتمال زیاد چیزی جز پایانی درهم و برهم برای یک قسمت آشفته است. در حالی که ردیت پر از طرفدارانی است که در یک قسمت مضحک آن را یک تماس بی‌مصرف می‌خوانند، در زیر لنز سمت راست این ریک است که فرش را از زیر طرفدارانی که کارگردانی سریال را به چالش می‌کشند بیرون می‌کشد. گویی این بار به جای مورتی مستقیماً به هواداران می‌گوید: «ببین، وقتی ماجراجویی را انتخاب می‌کنی این اتفاق می‌افتد، و خیلی بد است. حالا اجازه دهید به کاری که می‌خواهم برگردم.» در حالی که این نظریه توسط سازندگان و نویسندگان سریال تایید نشده است، اگر تا به حال نمایشی وجود داشته باشد که با گستاخی اپیزودی را عمداً بد تصور کند، آن ریک و مورتی است.

دیدگاهتان را بنویسید