اهدای بیش از ۵۰۰۰ جلد کتاب به مراکز فرهنگی مناطق محروم خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: به مناسبت پنج هزار و ۲۰۰ جلد کتاب اهدایی بین مراکز فرهنگی و هنری، کانون های مساجد و مناطق محروم مرزی روستایی و عشایری این استان اهدا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ رضا رضایی ارزش کتاب‌های اهدا شده به این مراکز را ۶۹۰ میلیون ریال عنوان و اظهارکرد: از مجموع کتاب‌های اهدا شده به هر شهرستان استان ۷۴۲ جلد ارسال شده و مابقی کتاب‌ها نیز در اختیار مراکز فرهنگی و هنری و کانون های مساجد شهرستان بجنورد قرار گرفته است.
وی افزود: موضوعات کتاب های اهدایی با ۱۸۰ عنوان،  در زمینه های مختلف از جمله دفاع مقدس، کودک و نوجوان، کمک آموزشی، روان‌شناسی و ادبیات بوده است.
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار محروم جامعه، ترویج فرهنگ اهدای کتاب، کمک به اقشار کم درآمد، افزایش نرخ مطالعه شهروندان و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و رشد کمی و کیفی شاخص ها در این زمینه برشمرد.
رضایی افزود: در این طرح بیشتر کودکان و نوجوانان ساکن در روستاها و مناطق عشایری استان زیر پوشش قرار می‌گیرند که ۲۰ درصد کتاب‌های اهدایی مربوط به این ۲ رده سنی است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید