به گزارش باي رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهي و بک لينک و به نقل از وبلاگ نویس مسائل فنی اغلب می تواند مانع از نمایه سازی و رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو شود. با این حال، گوگل نکات ارزشمندی را برای کمک به شناسایی و حل موثر این مشکلات ارائه می دهد. در این مقاله، سه نکته ضروری ارائه شده توسط گوگل برای عیب یابی مشکلات فنی سئو را بررسی خواهیم کرد. با پیروی از این دستورالعمل ها، صاحبان وب سایت می توانند اطمینان حاصل کنند که صفحات آنها به درستی ایندکس شده و برای موتورهای جستجو بهینه شده است.

1. آیا URL شما قابل نمایه سازی است؟

یکی از مسائل رایجی که صاحبان وب سایت اغلب نادیده می گیرند این است که آیا URL های آنها می تواند توسط موتورهای جستجو نمایه شود یا خیر. برای بررسی این موضوع، گوگل استفاده از ابزار بازرسی URL موجود در کنسول جستجوی گوگل را توصیه می کند. این ابزار نه تنها نشان می دهد که آیا یک صفحه ایندکس شده است یا خیر، بلکه مشخص می کند که آیا صفحه قابل فهرست بندی است یا خیر.

 

ابزار بازرسی URL اطلاعات ارزشمندی از جمله آخرین تاریخ خزیدن را ارائه می دهد که نشان دهنده میزان علاقه گوگل به صفحه است. توجه به این نکته ضروری است که اگر صفحه‌ای به ندرت تغییر می‌کند، Googlebot ممکن است تصمیم بگیرد کمتر آن را بخزد. این کار برای حفظ منابع هم در انتهای گوگل و هم در سرور وب سایت انجام می شود.

 

اگر صفحه ای قابل نمایه سازی نباشد، ابزار بازرسی URL پیشنهاداتی را ارائه می دهد که چرا ممکن است گوگل در فهرست کردن آن مشکل داشته باشد. علاوه بر این، این ابزار به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا درخواست خزیدن کنند و اطمینان حاصل شود که Googlebot صفحه را برای اهداف نمایه سازی مجدداً بازدید می کند.

 

2. محتوای تکراری و Canonicalization را بررسی کنید

یکی دیگر از مراحل مهم در عیب یابی مسائل فنی سئو، بررسی محتوای تکراری و متعارف سازی است. گوگل به صاحبان وب سایت توصیه می کند که تعیین کنند آیا یک صفحه تکراری است یا صفحه دیگری به عنوان URL متعارف تعیین شده است.

در برخی موارد، ممکن است صفحه دیگری به عنوان URL متعارف انتخاب شود و این به طور کلی قابل قبول است. گوگل توضیح می دهد که حتی اگر URL متعارف با URL مورد انتظار متفاوت باشد، محتوا همچنان ایندکس شده و در نتایج جستجو نمایش داده می شود. این تضمین می‌کند که مالکان وب‌سایت با وجود تفاوت‌های متعارف، همچنان می‌توانند به دید و ترافیک دست یابند.

 

شایان ذکر است که استفاده از عملگرهای cache یا site:search برای اهداف تشخیصی توصیه نمی شود. این اپراتورها برای اشکال زدایی در نظر گرفته نشده اند و ممکن است نتایج گمراه کننده ای ارائه دهند. در عوض، صاحبان وب سایت باید روی استفاده از تکنیک ها و ابزارهای SEO مناسب برای عیب یابی مسائل فنی تمرکز کنند.

 

3. HTML ارائه شده را برای مسائل مربوط به کد مرور کنید

نکته سوم گوگل شامل بررسی HTML ارائه شده برای مشکلات مربوط به کد است. درک این نکته مهم است که بررسی HTML از طریق کد منبع معادل بررسی HTML ارائه شده نیست. HTML ارائه شده نشان دهنده کد تولید شده برای مرورگرها و Googlebot برای نمایش دقیق صفحه وب است.

با بررسی HTML ارائه شده، صاحبان وب سایت می توانند هر گونه ناهنجاری یا خطای مربوط به جاوا اسکریپت یا سایر مسائل فنی را شناسایی کنند. Google توصیه می‌کند هم HTML ارائه‌شده و هم پاسخ HTTP را بررسی کنید تا مشکلات غیرمنتظره‌ای مانند پیام‌های خطا یا محتوای از دست رفته به دلیل مشکلات سرور یا کد برنامه را کشف کنید.

 

برای مشاهده HTML ارائه شده، صاحبان وب سایت می توانند از ابزار بازرسی URL در کنسول جستجوی گوگل استفاده کنند. این ابزار یک فرآیند گام به گام برای بررسی URL و دسترسی به HTML ارائه شده ارائه می دهد. همچنین می‌توان از Chrome DevTools برای مشاهده HTML رندر شده با باز کردن منوی Developer Tools و انتخاب گزینه رندر استفاده کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید