لزوم توجه جوانان به تلمذ در مکتب شهید سلیمانی

ایسنا/فارس معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: بهترین توصیه این است که جوانان ما ونسل‌های آینده زندگینامه حاج قاسم را بخوانند و ضمن تلمذ در این مکتب با دل و جان از آن پیروی کنند تا موفق باشند.

سردار محمدجعفر اسدی یکشنبه ۱۳ دی در مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: حاج قاسم یار و تکیه گاه ولایت بود و با انتخاب های درستی که در زندگی داشت توانست فردی تاثیر گذار هم در دوران جنگ و هم بعد از آن باشد.

او افزود: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه در دوران هشت ساله جنگ پابه پای رزمندگان برای ایران مجاهدت و جانفشانی کرد و باعث موفقیت رزمندگان در بسیاری از عملیات‌ها شد، در عرصه بین‌المللی و جهاد و مقاومت هم تلاش‌هایش مثال زدنی بود.

اسدی خاطرنشان کرد: قاسم سلیمانی علاوه براینکه انتخاب‌هایش درست بود، به انتخابهایش و عاقبت آنها هم ایمان داشت.

او ادامه داد: حاج قاسم یار و تکیه گاه ولایت بود و با انتخاب های درستی که در زندگی داشت توانست فردی تاثیر گذار هم در دوران جنگ و هم بعد از آن شود.

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به اینکه سردار سلیمانی خدمت در سپاه را انتخاب و بر آن اصرار کرد تا او را پذیرفتند، گفت: شهید باکری هم همانند حاج قاسم  ابتدا را در سپاه راه ندادند و به صورت بسیجی وارد آبادان و آنجا خمپاره چی شدند.

او با بیان اینکه همسر شهید سلیمانی با مهاجرت به این شهر و آن شهر و این کشور و آن کشور و همراهی با حاج قاسم جهاد کرد، گفت: چرا باید در فرهنگ شیعه دختران به ۳۰ سالگی برسند و ازدواج نکنند، آیا اینست انتخاب مسیر حاج قاسم؟ سخت گیری‌ها در ازدواج چه معنی می‌دهد در حالی‌که آسان گیری و ازدواج خوب جزیی از مکتب حاج قاسم است.

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به اینکه فرماندهی کل قوا در ابتدای جنگ به فردی ابلاغ شده بود و سعی کرد و میان سپاه و ارتش انشقاق ایجاد کند، افزود: در آن زمان سپاه چیزی به نام تیپ و لشکر نداشت و با محورها برنامه را پیگیری می‌کرد بعد از ۲ سال که آن خبیث فرار کرد، در کنار برادران ارتشی حصر آبادان شکست و همان جا تیپ و لشکرها ایجاد شدند و یک تیپ هم شهید سلیمانی راه‌اندازی کرد.

سردار اسدی با یادآوری خاطرات شهید «مهدی زین‌الدین»، گفت: حاج قاسم در «دشت عباس» توانست کارهای عظیمی انجام دهد که اولین آن تصرف توپخانه عراق پشت خط عراقی‌ها بود.

او با اشاره به اینکه در «کربلای ۵» شهید حاج قاسم سلیمانی از کانال پرورش ماهی دور بصره را تصرف کرد، در حالیکه  این کانال ۳۰ کیلومتر طول و حدود ۲ کیلومتر عرض داشت و حتی نفر هم از آن عبور نمی‌کرد، یادآور شد: بعد از جنگ هم حاج قاسم کار را رها نکرد و سیستان و بلوچستان و هرمزگان را از لوث وجود اشرار رها کرد در سال ۷۶ هم به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب شد و اولین جایی که درگیر شد در بالکان بود.

او با اشاره به دستاوردهای حاج قاسم در سپاه قدس به بیان تاثیرات حضور آن سردار شهید در حفظ سوریه و عراق از اشغال توسط نیروهای داعش و دیگر تجزیه طلبان پرداخت.

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر اینکه حاج قاسم بعد از چهار سال شیعیان سوریه را از محاصره نجات داد، تاکید کرد: آن سردار شهید خودش ۴۲ روز به عنوان نفر شناسایی تا لب خط می‌رفت تا محاصره را بشکند.

اسدی با اشاره به اینکه حاج قاسم به راه و خدای خودش ایمان داشت، یادآور شد: ما چقدر صادقانه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» را به زبان آورده‌ایم، او سر مقابل هیچ کس خم نکرد و تنها جا که سر خم کرد در مقابل حضرت حق بود.

او با اشاره به اینکه نامه سال ۸۷ سردار سلیمانی به دخترش فاطمه را بخوانید، تاکید کرد: آیا واقعا مرام قاسم را شناختیم که بخواهیم در مکتب قاسم تلمذ کنیم؟ ما باید این راه را تمام کنیم و باید از دنیا فارغ شویم.

اسدی با اشاره به اینکه تنها حاج قاسم سلیمانی می‌توانست بگوید “ ترامپ قمار باز” ولی برخی سیاسیون از این جمله واهمه داشتند، افزود: چرا از این شیطان بزرگ ترس دارید در حالی‌که تا خدا نخواهد برگی از درخت نمی‌افتد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید