وجود یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا، پاسخ گوی بجنورد نیست

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: وجود تنها یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا پاسخ گوی بجنورد مرکز خراسان شمالی نیست.

اله پور در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: ما نیازمند خرید و استقرار ایستگاه های بیشتری در سطح شهر هستیم که در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی یک ماهه از 13 دی تا 15 بهمن ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر بجنورد هفت روز ناسالم، 13 روز ناسالم برای گروه های حساس،9 روز سالم و چهار روز پاک را به ثبت رسانده است.
اله پور با اشاره به این‌که سنجش کارشناسی در نقاط مختلف سطح شهر صورت گرفته است، افزود: میزان گرد و غبار در اکثر نقاط پایش شده بالا بوده و علت اصلی افزایش غلظت آلایندگی شهر بجنورد بالا بودن پارامتر غلظت گرد و غبار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مدیریت برف، افزایش ماشین آلات برف روب و افزایش تعداد افراد پاکبان و همچنین میزان و کیفیت شن و نمک از جمله پارامترهای مورد انتظار است.

وی اظهارکرد: پس از بارش برف تردد زیاد شهروندان به مناطق برفگیر حاشیه شهر موجب ورود حجم بالایی از گل و لای به داخل شهر می شود که پس از خشک شدن این گل و لای و افزایش تردد ها میزان گرد و غبار در سطح شهر افزایش خواهد داشت.

غلامرضا عوض زاده فرماندار بجنورد نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا گفت: مسئله آلودگی هوا مسئله مهمی برای سلامتی افراد تلقی می شود به همین دلیل این موضوع مختص یک دستگاه نیست و برای رفع آلودگی هوا هماهنگی دستگاه های مرتب باید وجود داشته باشد.

وی در ارتباط با فعالیت سنگ شکن ها نیز بیان کرد: کیفیت مصالح شن و نمک بکار گرفته شده در یخ زدایی خیابان های شهر مورد بررسی قرار گیرد و مورد تایید دستگاه های ذی ربط به خصوص اداره کل استاندارد قرار گیرد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید